VZÁJEMNÉ SLEDOVÁNÍ? NE!

středa, května 13, 2015

Tento článek vyšel již dávno na mém starém blogu, který je však už dlouhou dobu zrušený. Proto jsem se to rozhodla vydat ho i tady. Chci, aby byl někde stále existující už proto, že jsou stále noví a noví blogeři,  kteří to, o čem chci dnes mluvit dělají.






Všude se čím dál tím častěji objevuje něco, co mě velmi mrzí a zaráží. Chci se k tomu touto cestou vyjádřit a třeba někomu otevřít oči. O co jde? O to, jakou cestou se snaží mít blogerky čtený a známý blog. Narážím tedy hlavně na to, jak chce hromada blogerek vzájemné sledování v pravidelných čtenářích. Celé se to objevuje především v blogových skupinách na facebooku, kde blogerky vysloveně prosí o vzájemné sledování blogu jen proto, aby se jejich blog rychleji rozběhl. I kdyby to opravdu pomáhalo, rozhodně to schvalovat nebudu. Já osobně bych se cítila opravdu trapně a určitě by mi to ztrapnění za těch pár nových "čtenářů" nestálo.
Co by měli pravidelní čtenáři znamenat?  Měli by to být čtenáři, kteří váš blog mají rádi, kteří ho rádi čtou, kteří se vyjadřují k vašim článkům a podporují vás ve tvorbě. Rozhodně né ti, kteří jsou tam jen tak pro parádu.

Myslíte, že ti, co se k nim přidají "nuceně" ho budou číst? Že si ho zničeho nic oblíbí? Samozřejmě tu ta možnost je, ale rozhodně to tak není pokaždé. Pokud se jim váš blog vysloveně nelíbí, už ho nikdy neotevřou, a nebo ho otevřou hodně výjimečně. Zkrátka pochybuji, že z toho, že dotyčného budete mít v pravidelných čtenářích, budete mít nějaký "prospěch". 
Chápu, že chcete, aby byl váš blog známý, čtený a komentovaný - to chce snad každý, kdo ten blog má, protože bez odezvy to není ono. ALE! Musíte se snižovat k tomuto řešení? Je tak těžké, tomu dát čas? Celé to pochopím pouze v případě, že si dají vzájemné sledování blogy, které by se začaly sledovat i nevzájemně. Tím mám na mysli to, že na sebe touto cestou třeba poprvé narazily a využily toho, protože by se beztak sledovat začaly. Ale jinak? Jinak to nepochopím nejspíš nikdy.


Na úplných začátcích mého blogování (u minulého blogu) jsem to upřímně s nějakými 3 blogerkami udělala také, ale teď jsem si to celé uvědomila. Je to k ničemu, protože ty blogerky se mi snad nikdy nevyjádřily k žádnému ze článků a nedivila bych se, kdyby ty články ani nečetly. Tak k čemu jsou? K tomu, abych měla o ty 3 pravidelné čtenáře navíc? A co z toho? Není lepší mít 100 pravidelných čtenářů, kteří budou mít váš blog rádi než 1000 a z toho většinu, která ho ani neotevře? Nebo vám jde snad jenom o to "hloupé" číslo? O to, aby váš blog působil známě? V tom případě nemáte v tomto "blogovém světě" co dělat. Blogování má být především koníček - něco co vás baví, něco co děláte rádi, něco co vás naplňuje. Ne něco, co děláte pro "slávu". 

 Úspěch časem přijde sám. Sice to může trvat dlouho, ale čtenáři si vás najdou i bez toho, aby jste prosili ostatní, aby se stali vašim pravidelným čtenářem nebo nabízeli tuto možnost vzájemně. Jestli je to však cesta, kterou chcete - dobře, ale je to smutné. Zamyslete se.

Já si svých pravidelných čtenářů nesmírně vážím a neskutečně mě zahřeje u srdce, když ho někdo začne nenuceně sledovat nebo mi okomentuje článek. Motivuje mě to, protože vidím, že to někoho baví číst (a že to vůbec někdo čte!). Díky tomu články píšu raději a pokaždé se těším na vaše krásné komentáře. A o tom blogování je!

16 KOMENTÁŘŮ

  1. Naprosto s tebou souhlasim! Ja sama mam vzajemne sledovani 'tzv. prateleni' s dvema blogy ktere se mi celkem zamlouvaji takze si ty clanky proctu, ale kdyz mi pise nejaka holcina ze chce vzajemne sledovani, pritom je jeji blog uplne o necem jinem nez muj a neprecetla si u me ani jeden clanek. Je to sice blbe, ale bohuzel uz to nijak nenapravime a jedine co s tim muzem delat je ignorovat to.

    OdpovědětVymazat
  2. Vzájomné sledovanie nemám rada, nepáči sa mi to, je to zvláštne a podľa mňa oničom, ak sleduje môj blog niekto len z donútenia tak je to oničom. Sama to nerobievam a ak ma o to niekto požiada blog si pozriem, ale či ho budem sledovať to sa rozhodnem tak ako pri iných blogoch, ak sa mi páči tak áno, ak nie tak smola.

    OdpovědětVymazat
  3. Naprosto souhlasím! Podle mě je vzájemné sledování akorát prostředek k tomu, aby blog působil známě i například pro filmy a podobně. Je to dost smutné...

    OdpovědětVymazat
  4. Naštětěstí mne takové nabídky míjí :D Ale naprosto tě chápu ... Je to pruz

    LENNY MALI in Denmark

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný článek a hlavně pravdivý! Nebudu zapírat, že jsem tohle vzájemné sledování nikdy neudělala, ale většinou mi to bylo nabídnuto a mě bylo blbé odmítnou nebo mě blog opravdu zaujal a čekala jsem, že slečna, které mi o to napsala se zajímá o můj blog..
    Jednou jsem odmítla, ale slečna mi napsala, že nevadí, ale že ona můj blog sledovat bude, protože se jí líbí. Hrozně moc mě to potěšilo!^^

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý post :) Máš úplnou pravdu. Blog má sice chvíli, ale už mi pár holek napsalo, ať jejich blog sleduju, že si budem zájemnými čtenáři. Ale já nechci mít přidané blogy, které mě nezajímají a pokud se mi ani nelíbí, tak je nechci svým sledováním podporovat. Každý čtenář mě dokáže neskutečně potěšit, ale jen ten, který muj blog sleduje sám od sebe a líbí se mu.
    http://hollychicc.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek. Také si nepřidávám jen tak blogy ostatních, když mě nezaujme.

    OdpovědětVymazat
  8. Opravdu tento článek musí otevřít oči! Máš pravdu:) Chce to čas, i já bych to ráda urychlila, ale kdo si počká, ten se dočká, no ne?:-)
    www.blogerbabes.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Naprosto s tebou souhlasím, nemám ráda žadonění o sledování, úplně to pak ztrácí podstatu blogování. I když například v nějaké Giveaway vidím, že je podmínkou sledování blogu, hned couvám, tohle prostě ne. Sleduju blogy, jejichž obsah se mi líbí, kam se ráda vracím a kde to mám ráda. Jinak ke komentáři s ježečkem - když si ho budeš pořizovat, ráda ti pomůžu s chovem, tak budu ráda, když se na mě obrátíš:)
    Dede

    OdpovědětVymazat
  10. Přijde mi to naprosto hloupé.. I v soutěžích, když je - musíte sledovat blog přes GFC.. Nechápu, k čemu to je.. Z takových čtenářů bych ani neměla radost, za to, když se jdu podívat na můj blog, jestli někdo něco neokomentovat nebo tak a najednou vidím, že tam je o čtenáře navíc, tak z toho mám opravdu radost, protože vím, že to ten člověk udělal z vlastní vůle a že se mu můj blog asi fakt líbí.. Nevidím smysl v tom, mít tam x čtenářů navíc, kteří stejně na můj blog nikdy znovu nepřijdou - přesně, jak jsi psala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mysím, že podmínky jako být pravidelným čtenářem, vznikly primárně proto, aby mohly blogerky nějakým způsobem ocenit ty, které je pravidelně čtou. Asi by se mi taky nelíbilo, když by to vyhrál jen někdo, kdo můj blog našel bůh ví kde a jednou okomentoval GA příspěvek, vyhrál by a už nikdy se na něj nepodíval. To, co se z toho stalo na některých blozích - hon na čtenáře, to je jiná věc. Nad tím se často pozastavuji, že GA dělají holky s 50 čtenáři a sdílí to po všech komentářích a facebookových skupinách. Smutné, ale reálné. Já už jsem na to asi "stará" a jsem ráda za svých 22 poctivě získaných čtenářů. :)

      Terez Za růžovým zrcadlem

      Vymazat
  11. Moc pěkně napsané :)
    Je pár blogů se kterými se navzájem sleduji, ale to je proto, že je ráda čtu a doufám, že majitelka toho blogu mě taky ráda čte:)
    Vždy mě šíleně moc potěší každý nový pravidelný čtenář. Mám z toho velkou radost.. nemám tisíce pravidelných čtenářů, ale nevadí mi to. jsem ráda i za tich pár lidí, kteří se ke mě pravidelně vracejí :)

    OdpovědětVymazat
  12. Máš naprostou pravdu. Myslím, že jsem taky měla nějak vzájemné sledování s někým, ale nenavštěvovaly jsme se. Pak jsem si slečnu odebrala a tím to pro mě končí. Docela mě mrzí, když tohle někde vidím, hlavně v těch skupinách.
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Howgh. Pod tento článek se Ti s radostí podepíšu, protože to cítím naprosto stejně. Když si projíždím blogy a nějaký mne zaujme, začnu ho sledovat a teprve, když vidím, že je zajímavý, odkliknu se i do pravidelných čtenářů. Proto mne hrozně dere u soutěží, že musíš být pravidelný čtenář. Já chápu, že se lidé snaží, aby měli pravidelné čtenáře, ale to stačí tím, že si sdílnou příspěvek do skupiny na facebooku. Pokud to lidi zaujme, přidají se. Pokud nemají zajímavý blog, asi je třeba něco změnit. Já nemám žádného pravidelného čtenáře (dobře, mám, tři, ale dva nekomentují a třetí je nakladatelství MOBA) a komentáře se mi na blogu objevují sporadicky. Ale nevnucuji se, nejsem ubohá, jako většina současných blogerů, kteří blogují jen pro to, aby byli v kurzu. Ano, myslím si, že většina těhle dětí, kteří "sledování za sledování?", "pokud se chceš účastnit soutěže, staň se mým pravidelným čtenářem!", jsou prostě trapní a ubozí.

    Jamie.

    http://liscidoupeknih.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  14. Záleží v jakém případě. Někdo do skupiny na fb napíše: SLEDOVÁNÍ VRACÍM! Já tohle nepíšu. Ale když mi někdo napíše, že mě sleduje, tak se kouknu na jeho blog. Pokud mi přijde fajn a články mají myšlenku, tak dám taky sledování. :)
    Ps. Budu ráda, když koukneš na můj blog www.lifestylebyribbon.blogspot.cz :)

    OdpovědětVymazat
  15. Lidi by se měli držet toho, že když už si založí blog, tak to dělají hlavně pro sebe. Časem se budou rozvíjet jejich schopnosti jak vyjadřovací, tak třeba i fotografické a až to přijde, lidi si jejich blog najdou. Blogery by to mělo bavit, protože když si jenom shání čtenáře, ale nedávají do toho duši a kousek sebe, není to ono a proto to nemusí bavit ani potencionální čtenáře :) Přijde mi to dětinské, žel se toho jen tak zbavit internet nedokáže. Bloguji už více jak 10 let (na různých doménách of course) a za tu dobu je to pořád to samé, ne-li horší

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!

PRAVIDELNÍ ČTENÁŘI

NAPIŠ MI

Název

E-mail *

Vzkaz *

FACEBOOK

Subscribe